Pomelo


Pomelo!


För typ en vecka sen köpte jag en pomelo som fått ligga bland mina mango i skålen. Idag kändes det dags att äta upp den. Så jag tog med den när jag gick över till Nhina för att jobba på min halloween-dräkt som jag faktiskt blev klar med också. Tänk vad praktiskt det är att bo granne med någon som har så mycket sy-grejer.


Då måste jag ju självklart visa pumpasoppan som Nhina hade lagat, årstiden till ära.


Att äta klyftorna smakade faktiskt inte speciellt mycket alls, så jag testade att pressa dem för juicen.


Inte mycket juice för en sån stor frukt...

Och smaken... Det smaka ungefär som nån blandning av blodapelsin och omogna mandariner. Orkade inte sila bort allt fruktkött, men det vart bra ändå.

Det var i alla fall kul att prova något nytt, det va det värt för en tia. Nu ska jag ta och leta reda på någon ny kul frukt att testa, får se vad det blir!



Don't forget to kiss your cook!
/Micke

Kommentarer
Postat av: L

haha grattis, det tog dock ett tag för dig att verkligen hitta en riktig pomelo ;) Jag rekommenderar pomelo från och i Vietnam, då har du allt den rätta oförglömliga smaken!

2010-10-29 @ 20:16:17
Postat av: L igen

btw, om du vill testa nya frukter så smaka guava med lite salt, eller kanske longans, drakfrukt, "chom chom" eller lichi! :D De flesta kan du köpa på kinesiska mataffärer om det är deras "period". Lycka till!

2010-10-29 @ 20:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0