Thaimatsrester!

Inte ofta jag får mat hemkörd. Men igår fick jag hem thaimat. Vet inte namnet på rätten men det är i alla fall kyckling med paprika, lök, morot, squash och ananas i rödcurrysås.
Så idag blev det rester. Inte lika gott som när den fortfarande va varm från tillagningen, men kryddningen va fortfarande lika god. Måste prova laga det nån dag... Måste köpa röd curry!



Apropå thaimat, idag så handla jag lite idag på Asian market, thaimataffären vid hötorget. Köpte bland annat chiliolja (som jag har saknat den!) och ostronsås som jag ska använda till att laga moo kratiem, en thailändsk rätt som jag fått på hjärnan tack vare en liten thailändare som håller på och frestas med den jämt. Damn you!
Innan jag gick till Asian market så va jag även förbi Huaxia som ligger alldeles vid drottninggatan och köpte lite olika nudelpaket som jag ska prova, samt kimchi-bas! Så nu har jag börjat samla på mig det jag behöver för att göra riktig kimchi, hoppas ni ser fram emot det lika mycket som jag gör! Ja folk som bor i närheten/tar sig hit kommer också att få smaka^^



Andra asiatiska butiker jag brukar gå till i Sthlm är:
Sun ai, Japanska torget och de övriga asiatiska butikerna på hötorgets baksida där Asian market ligger.
Om ni vet några fler bra butiker så kan ni väl skriva en kommentar om var de ligger och vad för gott man kan hitta där (måste inte vara asiatiskt jämt, vill prova annat med). Så dela med er av kunskapen!


And don't forget to kiss your cook!
/Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0